Last Updated: 01.08.25

Brukervilkår

Brukervilkår og retningslinjer

Hos Animania ønsker vi at både dyr og eiere skal få en trygg og hyggelig opplevelse. For at alt skal gå så smidig som mulig, har vi laget noen enkle retningslinjer. Vi ber deg lese gjennom disse før ditt besøk.

1. Bestilling av time
  • Booking: Du kan bestille time på nett, over telefon eller i butikken. Vi anbefaler å booke i forkant for å sikre ønsket tidspunkt.

  • Bekreftelse: Du får bekreftelse på e-post eller SMS. Gi beskjed umiddelbart dersom noe er feil.

  • Drop-in: Vi tar imot drop-in så langt det er ledig kapasitet, men kunder med avtalt time har alltid prioritet.

2. Avbestilling og endring
  • Frist: Gi beskjed minst 24 timer før hvis du vil avbestille eller endre en time.

  • Sen avbestilling: Ved avbestilling senere enn 24 timer før kan vi kreve et gebyr på 50 % av prisen.

  • Uteblivelse: Dersom du ikke møter opp uten å gi beskjed, kan vi fakturere hele beløpet.

3. Forsinkelser
  • Grense: Vi har en grense på 10 minutters forsinkelse. Etter dette kan timen bli forkortet eller flyttet for å unngå forsinkelser for andre kunder.

  • Gebyr: Ved gjentatte forsinkelser kan det påløpe et tillegg.

4. Helse og sikkerhet
  • Vaksiner: Kjæledyret ditt må være vaksinert i henhold til gjeldende anbefalinger. Dokumentasjon kan bli etterspurt.

  • Helse: Gi oss beskjed om eventuelle helseplager, allergier eller atferdsutfordringer før timen.

5. Selve behandlingen
  • Konsultasjon: Første gang du kommer, tar vi en prat om behov og ønsker.

  • Trygg håndtering: Våre ansatte er erfarne og jobber med tålmodighet og omsorg. Dersom et dyr blir for stresset eller aggressivt, kan vi måtte avbryte behandlingen.

  • Tovet pels: Kraftig tovet pels kan kreve nedklipping av hensyn til dyrevelferd. Dette kan innebære tillegg i prisen. Vi vil alltid kontakte deg i forkant.

6. Betaling
  • Betalingsmåter: Vi tar imot kort, Vipps og kontanter.

  • Forskudd: For større bookinger eller første gangs kunder kan vi be om forskuddsbetaling.

  • Priser: Prisene varierer etter størrelse, rase og pelsens tilstand. Endelig pris avklares ved innsjekk.

7. Henting og levering
  • Henting: Hent kjæledyret til avtalt tid etter behandling. Sen henting kan medføre tillegg.

  • Justering: Gi beskjed tidlig hvis du trenger å endre hentetidspunkt.

8. Fornøydgaranti
  • Tilbakemelding: Vi ønsker at du skal være 100 % fornøyd. Gi beskjed innen 24 timer dersom du ikke er det, så gjør vi vårt beste for å rette opp.

  • Refusjon: Refusjoner vurderes individuelt og kan gis som tilgodelapp til neste besøk.

9. Oppførsel og etikette
  • Bånd og bur: Alle dyr må komme inn og ut av butikken i bånd eller transportbur.

  • Trygghet: Aggressive eller svært urolige dyr kan bli bedt om å ombooke eller kreve særskilt behandling.

  • Barn: Barn er velkomne, men må være under oppsyn hele tiden.

10. Nødsituasjoner
  • Veterinær: Dersom det skjer en akutt situasjon, kontakter vi deg umiddelbart og oppsøker veterinær ved behov. Eventuelle kostnader dekkes av eier.

11. Endringer

Vi kan oppdatere disse retningslinjene ved behov. Oppdatert versjon publiseres alltid på nettsiden.

12. Kontakt

Har du spørsmål om våre retningslinjer, ta gjerne kontakt:

📧 post@animania.no
📞 48 18 55 55
📍 Animania Ullevaal Stadion, Sognsveien 75, 0855 Oslo

Brukervilkår og retningslinjer

Hos Animania ønsker vi at både dyr og eiere skal få en trygg og hyggelig opplevelse. For at alt skal gå så smidig som mulig, har vi laget noen enkle retningslinjer. Vi ber deg lese gjennom disse før ditt besøk.

1. Bestilling av time
  • Booking: Du kan bestille time på nett, over telefon eller i butikken. Vi anbefaler å booke i forkant for å sikre ønsket tidspunkt.

  • Bekreftelse: Du får bekreftelse på e-post eller SMS. Gi beskjed umiddelbart dersom noe er feil.

  • Drop-in: Vi tar imot drop-in så langt det er ledig kapasitet, men kunder med avtalt time har alltid prioritet.

2. Avbestilling og endring
  • Frist: Gi beskjed minst 24 timer før hvis du vil avbestille eller endre en time.

  • Sen avbestilling: Ved avbestilling senere enn 24 timer før kan vi kreve et gebyr på 50 % av prisen.

  • Uteblivelse: Dersom du ikke møter opp uten å gi beskjed, kan vi fakturere hele beløpet.

3. Forsinkelser
  • Grense: Vi har en grense på 10 minutters forsinkelse. Etter dette kan timen bli forkortet eller flyttet for å unngå forsinkelser for andre kunder.

  • Gebyr: Ved gjentatte forsinkelser kan det påløpe et tillegg.

4. Helse og sikkerhet
  • Vaksiner: Kjæledyret ditt må være vaksinert i henhold til gjeldende anbefalinger. Dokumentasjon kan bli etterspurt.

  • Helse: Gi oss beskjed om eventuelle helseplager, allergier eller atferdsutfordringer før timen.

5. Selve behandlingen
  • Konsultasjon: Første gang du kommer, tar vi en prat om behov og ønsker.

  • Trygg håndtering: Våre ansatte er erfarne og jobber med tålmodighet og omsorg. Dersom et dyr blir for stresset eller aggressivt, kan vi måtte avbryte behandlingen.

  • Tovet pels: Kraftig tovet pels kan kreve nedklipping av hensyn til dyrevelferd. Dette kan innebære tillegg i prisen. Vi vil alltid kontakte deg i forkant.

6. Betaling
  • Betalingsmåter: Vi tar imot kort, Vipps og kontanter.

  • Forskudd: For større bookinger eller første gangs kunder kan vi be om forskuddsbetaling.

  • Priser: Prisene varierer etter størrelse, rase og pelsens tilstand. Endelig pris avklares ved innsjekk.

7. Henting og levering
  • Henting: Hent kjæledyret til avtalt tid etter behandling. Sen henting kan medføre tillegg.

  • Justering: Gi beskjed tidlig hvis du trenger å endre hentetidspunkt.

8. Fornøydgaranti
  • Tilbakemelding: Vi ønsker at du skal være 100 % fornøyd. Gi beskjed innen 24 timer dersom du ikke er det, så gjør vi vårt beste for å rette opp.

  • Refusjon: Refusjoner vurderes individuelt og kan gis som tilgodelapp til neste besøk.

9. Oppførsel og etikette
  • Bånd og bur: Alle dyr må komme inn og ut av butikken i bånd eller transportbur.

  • Trygghet: Aggressive eller svært urolige dyr kan bli bedt om å ombooke eller kreve særskilt behandling.

  • Barn: Barn er velkomne, men må være under oppsyn hele tiden.

10. Nødsituasjoner
  • Veterinær: Dersom det skjer en akutt situasjon, kontakter vi deg umiddelbart og oppsøker veterinær ved behov. Eventuelle kostnader dekkes av eier.

11. Endringer

Vi kan oppdatere disse retningslinjene ved behov. Oppdatert versjon publiseres alltid på nettsiden.

12. Kontakt

Har du spørsmål om våre retningslinjer, ta gjerne kontakt:

📧 post@animania.no
📞 48 18 55 55
📍 Animania Ullevaal Stadion, Sognsveien 75, 0855 Oslo